Zoekresultaten

  • Het gebruik van widgets op de cover van een groep is een manier om informatie te structureren, bezoekers wegwijs te maken in de groep en duidelijk te maken waar deze voor dient en hoe deze is ingedeeld. Hier kunnen diverse widgets voor gebruikt worden, elk met een ander doel in een andere vorm. Beheer widgets Als groepsbeheerder en admin, heb je de mogelijkheid om naar het beheer van de widgets te gaan via het "pennetje" links boven in de cover. Als je hier op klikt kom je in de "mix & match"...

  • Je kunt op verschillende manieren mensen uitnodigen: Bestaande leden uitnodigen voor een groep Nieuwe leden uitnodigen voor het platform en een specifieke groep ALLEEN PLATFORMBEHEERDER Nieuwe leden uitnodigen voor het platform (zonder specifieke groep) ALLEEN PLATFORMBEHEERDER Externe leden uitnodigen voor het platform en een specifieke groep ALLEEN PLATFORMBEHEERDER 1. Bestaande leden uitnodigen voor een groep Als je als groepsbeheerder bestaande leden wilt uitnodigen voor een gr...

  • Met de pollwidget kan een beheerder een vraagstuk toetsen bij de deelnemers. Dit kan via de algemene cover van een platform, een groep of gelinkt aan een artikel. Ga naar de groep en klik op het potloodje. Vervolgens klik je op 'Wijzig widgets' en kies je voor de pollwidget. Geef de titel van de widget, de toelichting van de poll en stel je vraag. Je kunt meerdere antwoordmogelijkheden geven. Kies tot wanneer mensen mogen stemmen op de vraag (1 week na publicatie, 1 maand na publicatie, het ...

  • In de community omgeving is het mogelijk om een Twitter widget op de cover van het platform of een specifieke groep te plaatsen. In deze widget ben je in staat om tweets op te halen door middel van een hashtag (#tag) of een username (@naam). Ga naar de groep en klik op het potloodje. Vervolgens klik je op 'Wijzig widgets' en kies je voor de Twitter widget. In de Twitter widget geef je de titel van de widget en de hashtag of username van het account waarvan je tweets wilt laten zien. Wat ton...

  • De dynamische widget haalt informatie op door berichten, evenementen en artikelen met bepaalde trefwoorden en/of een groep in de widget te tonen. Je kunt ervoor kiezen om content met een bepaalde tag uit een bepaalde groep te tonen, content met een bepaalde tag te tonen of content uit een bepaalde groep te tonen. Ook kun je een keuze maken of je berichten, evenementen, artikelen of alle soorten content wilt laten zien. Je kunt aangeven dat deze widget als caroussel moet worden getoond. Dan la...

  • De eigenaar van een evenement (degene die het evenement aanmaakt) kan een tweede organisator of contactpersoon benoemen nadat het evenement is aangemaakt. Een contactpersoon is eerst een deelnemer. Deelnemers kunnen worden toegevoegd door in het evenement de naam van de deelnemer te typen. Om van een deelnemer een contactpersoon te maken, ga je naar de beheer pagina van het evenement en kies je bij 'Werk samen' voor de persoon die je contactpersoon wilt maken. De persoon is nu een contactpe...

  • De beste manier om ideeën uit te wisselen en kennis op te doen is door elkaar te ontmoeten. In de community kun je op verschillende plekken en voor verschillende groepen evenementen aanmaken. Een evenement kun je aanmaken door op de button "+ nieuw evenement" te klikken. Hier kun je de velden invullen met onder andere informatie over het event (zoals tijd, aantal dagen, maximaal aantal deelnemers), eventuele documenten bijvoegen en de locatie aanwijzen in de kaart. Dit kan binnen de gehele/a...

  • Zoals je bij het creëren van een evenement zal hebben gezien, kun je diverse specifieke informatie over een evenement vastleggen. We hebben enkele tips om je evenement duidelijk onder de aandacht van gebruikers te brengen. Gebruik het drop-down menu onder de titel om aan te geven welke gebruikers het evenement kunnen zien en eventuele deelname aan kan geven: het hele platform of een specifieke groep. Voer de informatie over het evenement zo compleet mogelijk in, dus: Voeg de locatie toe wa...

  • De mogelijkheid bestaat om binnen de community een kopie te maken van berichten met 1 document, een link of een basisbericht. Met de functie "Maak eigen kopie" in de dropdown-list rechts bovenaan het bericht, heb je de mogelijkheid om een kopie, een tweede versie, te maken van een bericht en deze onder jouw naam te publiceren. Bijvoorbeeld met het doel om de bericht in een (besloten) groep te (ver)plaatsen en je eigen verhaal aan toe te voegen. Berichten die NIET op deze manier gekopieerd ku...

  • 1 document uploaden Bij het uploaden van documenten hebben we het onderscheid gemaakt in het uploaden van een enkel document of van meerdere documenten tegelijk. De makkelijkste en meestal meest elegante manier om versies bij elkaar te houden, is er een bericht van het type 1 document van te maken en de nieuwste versie steeds toe te voegen aan het bericht. Door op het bericht te klikken, krijg je automatisch de laatste versie te zien, terwijl tegelijk de versie-historie en de eventuele discu...

  • Idee delen Heb je een interessant idee of een ervaring die je graag wil delen en voorleggen aan andere gebruikers, dan kun je een basis-bericht aanmaken. Om je idee of ervaring te delen maak je eerst een bericht aan via de link "+ deel +" rechtsboven. Hiermee open je een nieuw venster waarin je je bericht kunt opstellen/plaatsen etc Maak gebruik van de volgende stappen om je kronkel zo compleet mogelijk te presenteren aan de andere gebruikers. Kies in dit venster voor de optie "bijdrage" Ki...

  • De trefwoordenwolk kun je als groepbeheerder als widget aan- of uitzetten. Als je de trefwoordenwolk in je groep aanzet, worden de trefwoorden die je aan berichten hebt toegekend, getoond. De trefwoordenwolk toont alleen van berichten de 15 meest gebruikte trefwoorden in de groep en de 7 recent meest gebruikte trefwoorden in de groep. Maximaal kunnen er dus 22 trefwoorden in een trefwoordenwolk verschijnen. Als de 7 recent meestgebruikte trefwoorden ook onder de 15 meest gebruikte trefwoorden...

  • Standaard zoeken we op de aanwezigheid van de zoekterm als geheel woord in de resultaten. Daarbij zoeken we in de titel, de tags, de tekst zelf en de reacties. In de zoekresultaten wordt de gevonden zoekterm geel gearceerd. Aan de rechterkant van het menu zie je verschillende type resultaten onder het kopje 'filter'. Hiermee kun je de zoekresultaten verfijnen. Geavanceerde zoekopties De meest eenvoudige truc bij het zoeken is de *: door deze voor of achter je zoekterm te plaatsen, zoek je ook...

  • Voor het zoeken maken we gebruik van een open source search engine, Sphinx. Standaard zoeken we op de aanwezigheid van de zoekterm als geheel woord in de resultaten. Daarbij zoeken we in de titel, de tags, de tekst zelf en de reacties. "Zoeken" binnen de community kan via de button "Zoek". Zoeken Klik op het zoekmenu en voer vervolgens een trefwoord of naam in van datgene wat je zoekt: de pagina springt nu naar een vervolgscherm waar alle zoekresultaten onder elkaar staan weergegeven. Zoekr...

  • Op de tijdlijn-, leden- en agenda-pagina kun je zoeken naar respectievelijk berichten, leden en evenementen. Daarin wijkt het zoeken in groep af van het algemene zoeken waar we naar alle soorten bijdragen tegelijk zoeken. Zoeken binnen een groep Zoeken binnen een groep levert een aantal opties om de zoekresultaten op te filteren. Zo is er de mogelijkheid te filteren op relevantie, datum, alfabet en populariteit. Ook kan er gefilterd worden op het soort bericht (internet, document, vraag), op ...

  • Lid Een lid is een volwaardige gebruiker van het platform, die toegang heeft tot het hele platform, met inachtneming van de beperkingen die voor besloten groepen vormen. Extern lid Een extern lid is alleen lid van één of meerdere specifieke groepen waarvoor een uitnodiging is verstuurd door de beheerder van die groepen. Dit type lid wordt bij inloggen automatisch doorgestuurd naar de startpagina van de groep waarvoor dit lid toegang heeft. Een praktische voorbeeld is om collega's van je organ...

  • Wanneer je op je profielafbeelding klikt rechts boven in je scherm, verschijnen de opties 'Kies een groep', 'Wijzig profiel', 'Administratie' en 'Uitloggen'. Klik op 'Wijzig profiel' en de pagina met profielinstellingen verschijnt. Profielinstellingen Door in de pagina 'profielinstellingen' in de linkerkant op het menu, en in specifiek het tabje 'IK' te klikken, kom je terecht bij de instellingen van jouw profielfoto. Klik op 'Kies bestand' en je hebt de mogelijkheid om een nieuwe afbeeldin...

Wij maken gebruik van cookies voor onze service. Bezoek je onze website dan ga je akkoord met de cookies.